Filmy ciąża, katolicyzm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje ciąża, katolicyzm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Adaptacja bestsellerowej powieści Iry Levina o kochającym się małżeństwie z Nowego Jorku, które oczekuje narodzin swego pierwszego dziecka. Jak każda przyszła matka Rosemary (Mia Farrow) przeżywa uczuciowy zamęt; radość przemieszaną z lękiem i niepewnością. Jej mąż (John Cassavetes (I)), ambitny, ale niedoceniony aktor, zawiera pakt z diabłem, dzięki któremu pragnie odmienić swój los…
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.
Karen i Gene Yorkowie adoptują niemowlę z jednego z sierocińców. Dziewczynka od początku wydaje się dziwna, a każdy kto jej zagraża ginie w tajemniczych wypadkach. W końcu Karen postanawia dowiedzieć się kim byli jej biologiczni rodzice.


Rok 1665. Miasto Delft, Holandia. Siedemnastoletnia Griet (Scarlett Johansson) zostaje służącą w domu malarza Johannesa Vermeera (Colin Firth). Choć dzieli ich wszystko - pochodzenie, wychowanie, wykształcenie - Vermeer odkrywa w Griet pokrewną duszę, która, tak jak on, ma intuicyjne wyczucie barw i światła. Odsłania więc przed nią tajemniczy świat swoich obrazów. Dla Griet rosnąca zażyłość z jej panem to ogromne niebezpieczeństwo. Na dodatek dziewczyna wpada w oko protektorowi Vermeera, van Ruijvenowi. Zaintrygowany związkiem łączącym malarza ze służącą, van Ruijven zamawia u Vermeera portret Griet, czego efektem będzie jeden z najwspanialszych obrazów, jaki kiedykolwiek powstał. Ale Griet przyjdzie za to drogo zapłacić.

Viridiana

7,5
Viridiana (Silvia Pinal) jest młodą zakonnicą mieszkającą w klasztorze, jeszcze czekającą na złożenie ślubów. Na niedługo przed tym wydarzeniem zostaje zaproszona do siebie przez długo niewidzianego wuja (Fernando Rey), który opłacał dotychczas jej pobyt w klasztorze. Namówiona przez siostrę zakonną, postanawia po raz ostatni przed ślubami spotkać się ze światem "zewnętrznym" i odwiedzić mężczyznę. Po kilkudniowym pobycie jednak, okaże się, że pobożna dziewczyna żyjąca w wyimaginowanym, idealistycznym świecie wiary chrześcijańskiej, będzie musiała przedefiniować swój światopogląd.
Świeżo wyświęcony ksiądz, 24 - letni ojciec Amaro zostaje wysłany do małego parafialnego kościółka w Los Reyes w Meksyku, by asystować ojcu Benito. Tuż po przybyciu do miasteczka ojciec Amaro poznaje 16 - letnią piękną Amelię, której religijna dewocja wkrótce niesamowicie oczaruje księdza. Amelia okaże wdać się w swoją matkę Sanjuanerę, która przez wiele lat utrzymywała romans z ojcem Benitem. Amaro wkrótce odkryje, że korupcja jest starą praktyką w kościele w Los Reyes. Ojciec Benito przez długi czas otrzymywał wsparcie finansowe na budowę nowego szpitala od narkotykowego bossa. Inny ksiądz z diecezji - Natalio jest podejrzany o spiskowanie z bojówką z gór. W międzyczasie pomiędzy ojcem Amaro a Amelią rozkwita uczucie, które przekształca się w pasjonujący seksualny związek. Z czasem, sprawy w małej społeczności stają się coraz bardziej skomplikowane, a ojciec Amaro wpada w opresję. Rozdarty pomiędzy boskością i cielesnością, prawością i niesprawiedliwością, ojciec Amaro jest zmuszony zebrać siły, by wybrać życie, które chce wieść.
Trzydziestoletnia Valeria Billi (Sophia Loren), piosenkarka, odkrywa, że jej kolejny mężczyzna jest żonaty, i postanawia popełnić samobójstwo. Męski głos z „telefonu pomocy”, pełen ciepła i zrozumienia, odwodzi ją od tego. Nie przeszkadza jej to w połykaniu dużej ilości tabletek. Na łóżku szpitalnym prosi o spotkanie z mężczyzną, który ją pocieszył. Okazuje się, że głos ten należy do księdza Don Maria (Marcello Mastroianni). Wkrótce niedoszła samobójczyni zakochuje się w nim i uwodzi duchownego. Jemu trudno oprzeć się wrażeniu, jakie wywiera na nim młoda kobieta, i prosi kościelne władze Rzymu o zgodę na zawarcie małżeństwa. Otrzymuje luksusowe mieszkanie i jednocześnie bardzo honorową propozycję: godność biskupa, ale musi zapomnieć o swoich planach na małżeństwo z Valérią…
Podczas dziesięciodniowej wizyty świątecznej niespełniony muzyk z Los Angeles próbuje wkraść się w łaski apodyktycznego ojca swojej dziewczyny i jej zżytego rodzeństwa.
Nowy Jork, lata 60. XX w. 7-letnia Alice Blomm (Eliza Dushku) z przejęciem obserwuje poczynania swej nastoletniej sąsiadki Sheryl (Juliette Lewis), którą skrycie podziwia i naśladuje. Zafascynowana atrakcyjną dziewczyną siedmiolatka marzy, by jak najszybciej stać się dorosłą. Obserwując wydarzenia w życiu Sheryl dochodzi jednak do wniosku, że dojrzałośc to przede wszystkim szereg poważnych kłopotów...
Jest rok 1952, w Québec City. 16-letnia Rachel (Suzanne Clément), niezamężna i ciężarna, pracuje w kościele. Przepełniona wstydem nie obciąża winą młodego księdza w tajemnicy spowiedzi. W 1994 roku Pierre Lamontagne (Lothaire Bluteau) powrócił do Quebecu, aby wziąć udział w pogrzebie ojca. Spotyka się ze swoim przybranym bratem Markiem (Patrick Goyette), który zaczął kwestionować swoją tożsamość i wyrusza na poszukiwanie swoich korzeni. Rozpoczyna się dochodzenie dwóch braci w poszukiwaniu biologicznego ojca. Przeszłość i teraźniejszość zbiegają się w złożoną sieć intrygi.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…